37. Italië deel 2, Toscane - Reisverslag uit Rome, Italië van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu 37. Italië deel 2, Toscane - Reisverslag uit Rome, Italië van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu

37. Italië deel 2, Toscane

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ko

11 Mei 2010 | Italië, Rome

Na ons werk aan het Gardameer hadden we plannen om in de winter een chalet te runnen in een wintersportgebied. Ondertussen waren we weer te gast bij familie. Hoe gezellig dat ook is, we wilden toch wel een plek voor ons zelf. We zouden toch in de zomer weer op een camping werken en een caravan zou dan handig zijn. We besloten er een aan te schaffen om er al in de winter plezier van te hebben. We zochten en vonden er een met veel ruimte. Probleem was dat onze Opel Meriva die niet kon trekken en dus moesten we op zoek naar een andere auto. Dat is uiteindelijk ook gelukt. Begin december vonden we een geschikte plek, een camping annex zorgboerderij in Wilnis. We konden de hele winter blijven staan en mochten zelfs als vrijwilligers de dieren voeren op zaterdag. Overwinteren in Nederland. Weer eens wat anders en zeker met een lange winter als deze. We waren te laat voor het chaletwerk. We genoten van de witte wereld in onze vertrouwde omgeving. Ons leventje kabbelde door. Moeder was blij ons weer in de buurt te hebben en we zagen Miranda en Paul nu regelmatig. Onze tennisvrienden belden regelmatig om een balletje te slaan.
We konden aan de slag op een camping in Toscane bij Selectcamp. Per 1 mei. We wilden wel wat eerder beginnen. Er is genoeg werk als voorbereiding voor het seizoen. Op 5 april, Tweede Paasdag moesten we ons melden in Italië. Moeder was sinds haar 89ste verjaardag in februari wat aan het kwakkelen en raakte in het ziekenhuis. Pasen naderde. We besloten ons vertrek uit te stellen. Broer Jan kwam over uit Australië. Moeder knapte langzaam op en we vertrokken met een gerust hart op Eerste Paasdag.
Wat hebben we beleefd sinds ons vertrek naar Toscane? We zijn via Duitsland en Oostenrijk naar Italië gereden. Onze eerste stop was een camping tussen Stuttgart en Ulm.
Was onze caravan nu zo breed of waren de Italiaanse tolpoorten zo smal? Het was best effe opletten met manoeuvreren. Je heb de neiging naar het loket te sturen, maar je heb maar weinig speling. Ik moest zelfs een paar keer steken om niet klem te komen zitten. Op weg naar Toscane hebben we een tweede tussenstop gemaakt bij camping San Vito, waar we vorig seizoen hebben gewerkt. We werden door het personeel meteen herkend. We hebben uiteraard in het restaurant van de camping gegeten en de manager kwam meteen op ons af. We kregen zelfs de gebruikelijke courierskorting!
Na enig zoeken vonden we camping Albatros in San Vincenzo. Een joekel van een camping waar we drie jonge collega’s, twee Nederlandse meiden en een Duitser, zouden helpen met de voorbereidingen voor het seizoen. Er waren aannemers druk met een nieuw zwembad. Shovels reden af en aan. Er was nog veel te doen en we vroegen ons af of alles voor eind april klaar zou zijn. Italianen maken zich niet druk en alles gebeurt hier op het laatste moment. Alle bekende touroperators hadden hier stacaravans en/of tenten. We hadden ook nog een leuk weerzien met bekenden van het Gardameer. We zijn daar tot 20 april bezig geweest en daarna 40 km verder naar het zuiden naar onze “eigen” camping Vallicella bij Scarlino vertrokken. De camping is tegen een heuvel gebouwd en kijkt uit over het dal en de Golf van Follonica. Bij helder weer kun je Elba zien. We hebben het beheer over 14 mobile homes en 16 bungalowtenten.
Onze caravan is door een trekker van de camping naar zijn plek gebracht. We wisten niet dat we hier de enige touroperator waren. Vacansoleil was hier tot 2008. Nu is er een Nederlands stel onder de naam Divacamp (www.divacamp.nl) hier begonnen met 8 tenten. Het vorige couriersechtpaar van Selectcamp had hier 3 jaar gewerkt, maar moest vertrekken, omdat de campingdirectie niet wil dat je er langer dan 3 jaar werkt. We zouden hier pas op 1 mei beginnen en hebben nu wat meer tijd voor de voorbereiding. Er is nog genoeg te doen. Onze eerste gasten komen op 15 mei.
We zitten hier af en toe ook in echt Hollands weer. We hebben al verrassend veel regen gehad,ook met hagel en onweer. We hebben ons stekkie ingericht. We hebben maar een smalle strook van 5 meter voor de caravan en de voortent. De luifel kon er niet meer bij, maar achter hebben we nog een zitje. We hebben wat problemen met internet. We hebben een Italiaanse dongel gekocht, maar de plaats waar je zit is bepalend voor de keus van de provider. In de caravan is het signaal vaak zwak. De kcamping is nu ook open voor gasten en het begint hier ook te leven. De meivakantie bracht veel Nederlanders met hun caravan, dus hebben we wat meer aanspraak.

Ciao,

Ko en Louise

• 11 Mei 2010 - 09:45

Emmy:

Hey hallo!

Leuk weer even een update te lezen, goed te lezen dat t goed gaat maar wel een beetje irri van de verschillende kleine dingetjes die (nog) niet perfect zijn... maar jullie redden je er vast wel weer mee. Ik tegenwoordig ook op de camping, in mn eigen stacaravan!! Adreswijziging komt nog...
    Geniet!
    Liefs, Em

• 11 Mei 2010 - 16:43

Ria En Rob:

Hoi,
    Leuk weer iets van jullie te lezen. We zijn nog steeds druk met het verkopen van ons huis en als dat gebeurt ...... dan gaat de hele wereld voor ons open. Wellicht richting Italië, maar dan laten we dat even van tevoren weten.
    Een prima zomer gewenst vanuit een nat Apeldoorn.

• 12 Mei 2010 - 13:00

Wimberthahansrob:

Hoi Fam,
    Even laten weten dat we jullie weer in de gaten houden,wij gaan dit jaar op vakantie naar Peschiera,camping Bella Italia,jullie wel bekend.
    lieve groetjes vanuit Bedum

• 16 Mei 2010 - 18:37

Bea En Dirk:

Mooie camping ! Laat het mooie weer nu maar komen.

• 29 Mei 2010 - 16:20

Margriet:

Hai luitjes,
    Wat leuk om weer wat van jullie te lezen. Ik reager wat laat, maar wij waren ook 4 weken op vakantie. Alleen waren wij hier in het koude kikkerland gebleven. De eerste 3 weken waren koud en nat, en de laatste week was lekker. We hebben nog wel 350km gefietst. Nu ben ik alweer en week aan het werk, maar ik dacht nu pas aan jullie mail, en vandaar de late reaktie.Maar de camping bij jullie ziet er gezellig uit en wat een bakbeest van een caravan. Ja die kleine tunneltjes is wel wennen met en caravan he? Daar hadden wij ook problemen mee, toen we nog naar Italie gingen. Helaas wil Jack niet meer, maar ik zou zo weer gaan.. Zo jullie weten wer war en we mailen weer na het volgende reisverslag van jullie. Hartelijke groeten en voorzichtig aan. Margriet

• 10 Juni 2010 - 20:01

Elly:

ja dat heb je met die politiek he, geen tijd om wat anders te doen zoals jullie verslag eens te lezen. Ziet er weer tip top uit, krijg meteen weer zin om af te reizen, we geven al aan verschillende mensen het adres dus wie weet komen ze wel aan waaien, ik bel binnekort wel weer even, groetjes

• 03 Juli 2010 - 16:23

Gerard En Baukje:

Ach, Ciao, Leuk weer om alles te lezen! Wij hebben in Toscane zoveel plezier beleefd, door die prachtige huizen te huren ( met vrienden, voorseizoen). Nu gaan we weer naar Girona ( er vlak onder) SIROLO, kunnen we jullie WEER niet zien. Ik ben geslaagd!!!!!! En wens jullie veel geluk,( een beetje ons voorbeeld).

Liefs van ons allen, het waren 2 zware jaren en ik mis jullie nog steeds, maar weet dat jullie gelukkig zijn!

Gr. van Baukje en fam.

• 04 Juli 2010 - 19:16

Ineke:

Hallo globetrotters,

Zitten jullie lekker daar? Het zal nu wel druk zijn, nu overal de vakanties zijn begonnen.
    Ik blijf jullie volgen hoor.
    Succes en tot ziens!
    xxx

Ko

Beste familie en vrienden, Wij wensen jullie heel fijne kerstdagen en een spetterend 2008 en hopen dat al jullie wensen uit mogen komen. Voor ons zal het komende jaar er heel anders uitzien. Voor degene die het nog niet weten: Louise en ik gaan een wereldreis maken. Wij volgen het voetspoor van avonturiers zoals in TV programma’s “Ik vertrek” en “Het roer om”. In Perth in Australië, aan de westkust, zoeken we mijn broer Gerard met zijn gezin op. Het plan is daar een camper te kopen en hiermee een reis dwars door Australië te maken. Begin november zullen we dan in de buurt van Sydney zijn om mijn andere broer, Jan, die daar woont, zijn 50ste verjaardag te vieren. Nieuw Zeeland en Tailand willen we ook nog bezoeken. En wanneer we dan weer terug komen? We zien wel. We willen graag met jullie nog een keer proosten en geven een borrel bij ons thuis op zaterdag 23 februari van 13.00 uur tot 17.00 uur. We hebben er enorm veel zin in. We willen onze ervaringen graag met jullie delen en houden contact tijdens de reis via onze website : http://lokospil.waarbenjij.nu Veel liefs, Ko en Louise