44. Terug naar Italië- 3 - Reisverslag uit San Felice del Benaco, Italië van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu 44. Terug naar Italië- 3 - Reisverslag uit San Felice del Benaco, Italië van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu

44. Terug naar Italië- 3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ko

09 Oktober 2011 | Italië, San Felice del Benaco

In het zuiden van Italië troffen we verrassend mooie plekjes en leuke baaien.
De adressen van de campings op onze lijst waren niet volledig, althans niet met straat en huisnummer. Soms werd een km paal aangegeven en een wegnummer. De tomtom kon hier niks mee. Dus na veel vragen bij benzinepompen en campings op de route kwamen er wel uit. Vaak kostte ons dat een uur extra.
We namen de E45 richting Salerno en bogen af naar Taranto in de hak en vervolgens naar Lecce. Onze camping lag in het uiterste puntje bij Ugento. Ik zal verder niet alle campings beschrijven en een beetje tempo maken. Het is tenslotte alweer enige tijd geleden.
Vanaf Lecce zijn we in één dag 540 km naar het noorden gereden via Bari naar Pescara. Daarna verder langs Ancona en Rimini richting Venetië. Vandaar weer richting Gardameer om nog twee campings te bezoeken en daarna verslag uit te brengen op het kantoor. We hadden een overnachting op campng Weekend. Nadat we alle verzamelde folders en administratie hadden afgegeven aan Paola spraken we Fiona nog die voor Selectcamp werkt. Paola vroeg of we volgend jaar weer terugkwamen. Met alle plezier! We namen afscheid en zouden snel horen van kantoor Alkmaar welke camping we toegewezen zouden krijgen.
We waren nog geen half uur onderweg toen Fiona belde. Of we iets voor maintenance voelden. Een van de onderhoudsteams die in Italië werkte had opgezegd en ze wilden snel een ander team. We moesten daar uiteraard even over nadenken. Ze zou info naar ons mailen.
In Oostenrijk zouden we op de terugweg naar Nederland nog twee campings bezoeken in de buurt van Wenen. Onderweg natuurlijk samen druk overlegd over deze nieuwe aanbieding. Het werk houdt in alle voorkomende storingen te verhelpen op het gebied van gas, water en licht en nog een beetje meer. Mochten we er zelf niet uitkomen, bij bijvoorbeeld geisers, dan konden we terugvallen op een monteur van de fabriek. Het contract zou tot eind oktober lopen. We besloten het aanbod aan te nemen, maar eerst nog een dag of veertien naar Nederland, naar onze vertrouwde stek aan de Amstelkade. We hadden twee weken om de familie en vrienden weer te zien. Veel te kort.
Op zondag 10 juli meldden we ons weer aan het Gardameer. We kregen een korte instructie van Fiona. We zouden 7 campings aan het Gardameer en 2 aan de Adraitische kust onderhouden. Zelf had ze vanaf maandag vier dagen vrij gepland naar Nederland. We zouden maandag een rondje ter kennismaken doen langs het meer. We kregen een Ford Transit van onze voorgangers. Die lag vol met spullen en gereedschap. Bij onze ronde kregen we meteen al de nodige klussen in de schoot geworpen. De volgende dagen besteedden we om de bus eens uit te mesten. We kregen een stacaravan ter beschikking op camping Weekend, waar nog drie collega’s ook een zelfde onderkomen hadden, Fiona, Marije de regioassistente en Carlo van het magazijn. Allemaal Nederlanders.
De eerste weken waren hectisch. Meteen het diepe in. Ik ben best wel een beetje handig, maar sommige dingen zijn nieuw en de installaties in stacaravans zijn toch een tikkie anders dan in een gewoon huis. We hadden onderdelen nodig, die we voor het eerst tegen kwamen en waarvan we nog niet wisten of we die in het magazijn op voorraad hadden. Het magazijn was op tien minuten rijden. Een van onze taken was ook het beheer van een deel van het magazijn. Langzamerhand kregen we een overzicht. Vaak misten we toch gereedschap of materiaal. Die konden we dan kopen op een creditcard van de zaak die op onze naam was gezet.
We werkten volgens een vooraf ingediende wekelijkse planning, maar voor spoedklussen moesten we meteen ter plekke. En dat gebeurde nogal eens.
We hebben ook onze andere collega’s leren kennen tijdens een meeting op het kantoor. Er werken drie teams in Italië, een in Kroatië en een in Frankrijk/Spanje.
Inmiddels zitten we aardig in het ritme en lopen we alweer naar het eind van het seizoen. De eerste campings zijn al dicht. Wij hebben als taak de gebreken van alle mobiles( stacaravans) te noteren en gas, water en licht af te sluiten. We zijn begonnen aan de Adriatische kust en kregen daar instructie met andere teams. We kregen leuk contact met het stel uit Toscane en we hebben nog geklaverjast met ze. Inmiddels hebben we het Gardameer bijna afgerond. Ons contract loopt nog tot eind oktober, dus verwachten we begin november weer in Nederland te zijn.
Miranda is ons nog een paar dagen komen opzoeken. Ze is inmiddels vertrokken met Steven op 24 september naar Baltimore in Amerika, waar Steven een baan per 1 oktober heeft gekregen. Ze blijven in principe voor drie jaar. We konden ze helaas niet uitzwaaien, maar we gaan ze opzoeken van 20 november tot 1 december.
We zijn ons nog aan het oriënteren voor de winter en kijken ook richting volgende zomer.

Ciao,

Ko en Louise

• 09 Oktober 2011 - 14:34

Baukje Molenaar:

Lieve allebei, het leven gaat hier z'n gangetje. Jéé', jullie dochter voor 3 jaar weg. Die kans zal er misschien voor ons gezien ook zijn . Tijmen met nog steeds "archeologie". We gaan straks een week naar Rome met kids.Als jullie in dewinter hier nog komen, komen wij ECHT!! Italië is mooi en ik herkende de fotot's. We zijn blij dat het goed met jullie gaat. Tijumen en Merijn praten met een soort weemoed over wat Louise alemaal deed..puzzels maken, wentelteefjes bakken, naar de markt..ik had geen betere oppas en ook vriendin ( altijd welkom) kunnen wensen!!! Let op jezelf...doen wij ook...kids op HAVO

• 09 Oktober 2011 - 14:44

Joanneke Van Ginkel:

Hoi Louise,
    Ik lees elke keer jullie verslag. Met ons gaat het heel goed. Anne zit al weer in groep 4 en Lex zit nu in groep 8.Soms fietsen we langs je oude huis en hebben het over de oppas momenten. De markt de puzzels zoals Baukje beschrijft. Wij wensen jullie ontzettend veel plezier. Jeetje dat Miranda naar Amerika gaat. Wat een avontuur.
    Oh ja wij willen heel graag volgend jaar naar italie. Hebben jullie misschien leuke campings?
    groetjes van Joanneke en Martin van Ginkel en Anne en Lex

• 09 Oktober 2011 - 20:07

René&Irene:

Hoi, Leuk weer wat te lezen over jullie belevenissen! Hadden we elkaar bijna kunnen ontmoeten in Venetië... wij hebben rondgetourd in Slovenië en Kroatië en hebben een "oversteekje" gedaan. Vorige week nog nagezomerd in Normandië en nu overleg: camper opruimen of nog een weekeind....
    Jullie succes met de laatste klusweekjes en tot ziens in het Mijdrechtse! groetjes, René en Irene

• 10 Oktober 2011 - 05:08

Rita & Bill:

Hebben net de llatste drie verslagen gelezen en worden al moe als we lezen van al dat werk!! Dan hebben wij toch wel een leven als een luis op een zeer hoofd he! We zijn inmiddles weer thuis voor een paar weken. Gaan 20 Oct. weer even weg voor een dag of 10-14 naar Victoria. Gaan ook vrienden bezoeken die daar wonen en natuurljk een beetje rondkijken. De troopcarrier/camper is comfortabel genoeg om in te slapen en op onze reis rond Queensland hebben we hem maar 4x opgezet! We hopen jullie volgend jaar beslist te zien bij leven en welzijn natuurlijk.
    Vermoedelijke tijd in Europa late June to early Oct. Ciao

Ko

Beste familie en vrienden, Wij wensen jullie heel fijne kerstdagen en een spetterend 2008 en hopen dat al jullie wensen uit mogen komen. Voor ons zal het komende jaar er heel anders uitzien. Voor degene die het nog niet weten: Louise en ik gaan een wereldreis maken. Wij volgen het voetspoor van avonturiers zoals in TV programma’s “Ik vertrek” en “Het roer om”. In Perth in Australië, aan de westkust, zoeken we mijn broer Gerard met zijn gezin op. Het plan is daar een camper te kopen en hiermee een reis dwars door Australië te maken. Begin november zullen we dan in de buurt van Sydney zijn om mijn andere broer, Jan, die daar woont, zijn 50ste verjaardag te vieren. Nieuw Zeeland en Tailand willen we ook nog bezoeken. En wanneer we dan weer terug komen? We zien wel. We willen graag met jullie nog een keer proosten en geven een borrel bij ons thuis op zaterdag 23 februari van 13.00 uur tot 17.00 uur. We hebben er enorm veel zin in. We willen onze ervaringen graag met jullie delen en houden contact tijdens de reis via onze website : http://lokospil.waarbenjij.nu Veel liefs, Ko en Louise