2. Morgen naar Sydney - Reisverslag uit Lower Chittering, Australië van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu 2. Morgen naar Sydney - Reisverslag uit Lower Chittering, Australië van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu

2. Morgen naar Sydney

Door: Ko Spillekom

Blijf op de hoogte en volg Ko

10 November 2016 | Australië, Lower Chittering

Er ging iets mis bij het vorige verslag. Het was nog een beetje onwennig om de blog weer op te starten. Ik hoop dat het nu beter werkt.
We verlieten Dubai voor een vlucht van 11 uur naar Perth.
We zijn al weer 3 weken in West Australië. Time flies.
Even terug naar 20 oktober.
Dick haalde ons rond middernacht op van het vliegveld en we overnachtten bij hem in Fremantle. De volgende dag de camper opgehaald en richting Shark Bay gereden met een tussenstop in Geraldton. In Denham zouden we zus Elly ontmoeten, die als vrijwilliger meereist op een replica van de Duyfken. Dit VOC schip maakt een reis langs verschillende plaatsen aan de westkust i.v.m. het feit dat 400 jaar geledende de Nederlander Dirk Hartog hier voet aan land zette. In Shark Bay, 850 km ten noorden van Perth, ligt het Dirk Hartog eiland, dat naar hem vernoemd is.
Het was de hele week feest in Denham. Louise en ik kregen een rondleiding op het schip van een enthousiaste zus. We hebben een paar gezellige dagen gehad.
Daarna zijn we teruggereden via Kalbarri aan de kust, door het binnenland naar Lower Chttering naar Gerard en Karin en dochter Caitlin.
Er zou veel familie komen om de verjaardagen van Karin en Elly op 5 november mee te vieren. We hadden nog een week voor de voorbereiding. Zo konden we mooi meehelpen voor de drukte. Voor de band werd een tent opgezet. De carport werd dansvloer.
Er kwam veel familie ingevlogen. Voor onderdak werden ook de buren ingeschakeld. Sommigen waren al eerder aangekomen en een trip met een camper gemaakt. Deze diende dan als slaapplek. Plaats genoeg op het erf. Het feest was geweldig. De band "Longshot", bestaande uit 4 ouwe knakkers en een zangeres, die geweldige blues en rock speelden. "Old enough to know better" was hun lijfspreuk. Gerard had 3 heuse pizzaovens geregeld. Overbuurman Corey stond pizza's te bakken. Zijn vrouw Daniella had uren in de keuken gestaan om salades, quiches ook nog 3 taarten te maken met hulp van onze dames.
Het was gezellig rond de Malibu bar.
In het begin van de week was het rond 22 graden, maar richting zaterdag steeg het kwik naar 37 graden! Dus het zwembad kwam goed van pas.
In de dagen daarna bleef het nog gezellig met de familie. Langzaam ging iedereen weer een kant op.
We hebben nog een dagje Perth gedaan met neef Mark, Sabine en hun zoontje Bas. Mooi ventje.
Morgen (11/11) nemen wij afscheid van Gerard, Karin en Caitlin en vliegen we naar Sydney. Foto's bijvoegen lukt (nog) niet. Wellicht later.

No Worries,

Ko en Louise

• 10 November 2016 - 10:44

Els:

Hoi feestneuzen, wat moet dat gezellig zijn geweest. Buiten de temperatuur hou je er een heerlijk warm gevoel aan over.
    Veilige km en een dikke knuf van ons
    Els

• 10 November 2016 - 17:38

Ronald En Annet:

Hoi allebei, dit is weer een reis om niet te vergeten, denken wij. Al die familie aan de overkant.... Het zit jullie toch allemaal in de genen. Goede reis en heeeeel veel genieten. Ronald en Annet.

• 11 November 2016 - 00:02

Bea En Dirk:

Wat leuk, kunnen we jullie toch even volgen! Leuke foto's ook. Veel plezier in Sydney!!! Jammer dat we deze keer niet samen op stap kunnen

• 11 November 2016 - 00:10

Rita En Bill:

Brengt herinneringen aan!

• 11 November 2016 - 15:10

Gijs:

Dat klinkt goed allemaal. Veel plezier nog !

• 13 November 2016 - 16:20

Baukje Molenaar En Familie:

Lieve allebei,
    Wat een belevenissen, zeg. Leuk, hoor, dat bezoek aan het schip en het feest, natuurlijk. En al die familie, geweldig. Heel veel plezier nog en het is erg leuk om ook de foto's te zien. Hier koud en grijs, brrr.
    Geniet ervan, groetjes van de Molenaartjes.

Verslag uit: Australië, Lower Chittering

Ko

Beste familie en vrienden, Wij wensen jullie heel fijne kerstdagen en een spetterend 2008 en hopen dat al jullie wensen uit mogen komen. Voor ons zal het komende jaar er heel anders uitzien. Voor degene die het nog niet weten: Louise en ik gaan een wereldreis maken. Wij volgen het voetspoor van avonturiers zoals in TV programma’s “Ik vertrek” en “Het roer om”. In Perth in Australië, aan de westkust, zoeken we mijn broer Gerard met zijn gezin op. Het plan is daar een camper te kopen en hiermee een reis dwars door Australië te maken. Begin november zullen we dan in de buurt van Sydney zijn om mijn andere broer, Jan, die daar woont, zijn 50ste verjaardag te vieren. Nieuw Zeeland en Tailand willen we ook nog bezoeken. En wanneer we dan weer terug komen? We zien wel. We willen graag met jullie nog een keer proosten en geven een borrel bij ons thuis op zaterdag 23 februari van 13.00 uur tot 17.00 uur. We hebben er enorm veel zin in. We willen onze ervaringen graag met jullie delen en houden contact tijdens de reis via onze website : http://lokospil.waarbenjij.nu Veel liefs, Ko en Louise