7. Los Angeles en Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu 7. Los Angeles en Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Ko Spillekom - WaarBenJij.nu

7. Los Angeles en Mexico

Door: Ko Spillekom

Blijf op de hoogte en volg Ko

29 December 2016 | Mexico, Mexico-stad

De tijd vliegt voorbij als je bij je kleinkinderen bent. Het kwam niet van schrijven. Maar toch.
De vliegtijd van Brisbane naar Los Angeles is bijna 13 uur. 24 Uur van te voren kun je meestal online inchecken en je stoelnummers bepalen. In een lege rij van drie stoelen boeken we altijd de stoel aan het raam en die aan het gangpad. Dan hopen we maar dat de middelste onbezet blijft, zodat we meer (been)ruimte hebben.
Donderdag 8 december. We kwamen even voor 6 uur ‘s morgens aan in LA. We kregen een tip om niet een (dure) taxi te nemen maar de shuttlebus. We hadden een hotel geboekt in de wijk Hollywood. Het Historic Hollywood Hotel op Melrose Avenue. Heel authentiek uit 1927 . De foto op de website sprak ons meteen aan. We vonden de shuttle die richting Hollywood ging, maar we moesten wachten tot ie vol zat. Na een aantal gasten te hebben afgezet, kwamen we bij ons hotel. We hoopten dat de kamer al vrij was, want we konden nog wel een paar uurtjes slaap gebruiken. Een beetje bitche dame achter de balie liet ons weten dat de kamer om 14.00 uur beschikbaar was. We konden onze bagage achterlaten. Dan maar alvast de stad verkennen. We zaten in het rustige deel van Hollywood. Op 10 minuten lopen kom je langs de gebouwen van Paramount Studios. Een half uur verder kwam je in het drukkere deel. Je passeert dan straten als Santa Monica Boulevard en Sunset Boulevard om dan te eindigen op Hollywood Boulevard. Overal zie je daar sterren op het trottoir, de walk of fame. Je waant je dan al op een filmset. Echt een glamour wereldje. Je ziet allerlei gekke figuren op straat. Star Wars stond op het punt een nieuwe film uit te brengen. Men was druk bezig een witte tent op te zetten waar de rode loper kwam te liggen. We haalden wat info van de Hop-on Hop-off bus, die je in elke grote stad tegen komt. We namen een twee dagen pas, want in één dag is het niet te doen. Om half twee ploften we in de zitjes in de lobby van het hotel. Echter bitchie was stipt. 2 uur is 2 uur. De kamer was verder prima. En het bed ook. Veel zin om uitgebreid te eten hadden we niet. We vonden een goede hamburgertent. Niet eentje van de bekende ketens. In het hotel, met een ingang via de lobby, bevond zich een leuk uitziend restaurant. We hebben ‘s avonds aan de bar de sfeer geproefd. We bekeken de kaart en besloten er de volgende dag een vorkje te gaan prikken.
Het hotel verzorgde geen ontbijt. We vonden in de buurt een leuk tentje waar je een prima omelet kon eten. We hadden voor de eerst dag een lange route met de bus uitgestippeld. Die voerde ook door het zakencentrum met de wolkenkrabbers, maar veel leuker was Koreatown . Het restaurant in ons hotel had zeker sfeer en de bediening was top, maar prijs en kwaliteit lagen niet helemaal in balans. Dag twee namen we een route met de Hop-on Hop-off bus richting Santa Barbara, waar al de sterren in de bergen wonen. De bus rijdt er(bewust?) niet langs. Via de ‘oortjes’ krijg je uitleg onderweg. We maakten een overstap naar een volgende bus. Die bracht ons naar Santa Monica aan de kust. We stapten uit bij de pier. Bij de ingang werden veel foto’s gemaakt en wij dus ook. Santa Monica pier schijnt een begrip te zijn. Hier eindigt ook de route 66 vanaf Chicago. Het is er ook heel gezellig. Er was een kermis en veel kraampjes. Er liepen veel mensen verkleed als kerstman. Daar komt ook de foto van onze Kerstgroet vandaan. We vonden een leuk visrestaurant. Heerlijke scampi’s gegeten. Dan terug in de bus( eigenlijk óp de bus) voor een reis van twee uur met overstap. De laatste dag, zondag, hadden we een rondtoer geboekt bij de Paramount Studio’s. Om 11 uur bleken we de enigen te zijn. We kregen dus een privétoer in een golfcar. We kregen mooie decorstukken te zien en reden door hele nagebouwde wijken. De huizen lijken van steen, maar het is allemaal van hout. Daarna hebben we nog de nodige winkels bezocht op zoek naar cadeaus. Maandag zijn we doorgevlogen naar Mexico City, waar we nu volop genieten met Miranda, Steven en Roy en Lex.
Onze telefoon is zoek geraakt. Waarschijnlijk in het vliegtuig of in de taxi. Er wordt naar gezocht, maar de kans is klein. Dus appen of smsen heeft geen zin.
We wensen iedereen een gezellige jaarwisseling.
Ko en Louise

• 29 December 2016 - 09:56

Rita En Bill:

Leuk om jullie avonturen te lezen in LA. Wim (overleden man) en ik waren er in 1994 aan het eind van een bustour vanaf San Francisco. De bus ging weer terug naar San Francisco en wij bleven een paar dagen in LA. Hadden met de bustour al een rondritje gemaakt in Hollywood met de geeikte dingen.
    Wij waren in een hotelletje tegen over Disneyland wat we NIET bezocht hebben omdat we daar geen interresse in hadden.
    Wel een wandeling eromheen gemaakt en er bleken aardbeien velden te zijn aan de achterkant!
    Ik kan niet zeggen dat we LA geweldig vinden, maar we hebben er vermoedelijk ook niet alles van gezien.
    Geniet van de kinderen en kleinkinderen! Ze zijn zo gauw groot!
    We moesten vandaag naar een begravenis in Sydney en ik heb Bill achtergelaten bij onze vrienden die zijn jacht gekocht hebben. Bill gaat nu een paar dagen naar de boot toe!
    Voordeel van het aan vrienden te verkopen!
    Hij komt op de 3e Jan terug met de trein!
    Ik moest terug want we krijgen morgen een bestelling van airconditioners!
    Onze airco's in de huiskamer en mijn "atelier" waren in een verpakking en waren 16.5 jaar oud!
    Gaven de geest net nu het heel heet is bij ons!
    Gelukkig worden de nieuwe a.s. Woensdag 4 Jan. geinstalleerd.
    Hartelijke groeten van ons.